Έντονα διαφωνούν οι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Ηρακλείου με τις αλλαγές που προωθούνται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το εξεταστικό σύστημα και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου σε ανακοίνωσή του με τη μορφή διαμαρτυρίας επισημαίνει ότι ο ρόλος ύπαρξης των εσπερινών σχολείων αγνοείται κάνοντας λόγο για “κεκαλυμμένη τιμωρία” σε βάρος όλων όσοι δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν το σχολείο στην εφηβεία τους.
Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι ενήλικοι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου Ηρακλείου τονίζουν:
“Μετά την πρόταση του ΥΠΑΙΘ, στο νέο προς διαβούλευση νομοσχέδιο με τίτλο, «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» και ειδικά στο άρθρο 2 παραγρ. 2, στο οποίο αναφέρει ότι, «Στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ, η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία …», οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων και ιδιαίτερα οι μαθητές που ήδη προετοιμάζονται, εν μέσω πανδημίας και μεσούσης της σχολικής χρονιάς, για τις επερχόμενες πανελλήνιες εξετάσεις, αισθάνονται αιφνιδιασμένοι, βαθιά απογοητευμένοι μα πάνω από όλα κατάφωρα αδικημένοι.
Με τη νέα πρόταση αυτή το νομοσχέδιο, αγνοεί πλήρως το λόγο και τον ρόλο ύπαρξης των Εσπερινών Λυκείων της χώρας έτσι όπως διαμορφώθηκε από το ν. 4547/18 άρθ. 105.Η Εσπερινή Εκπαίδευση διώκεται, αφανίζεται και εξοβελίζεται επί της ουσίας η δεύτερη ευκαιρία στη δια βίου μάθηση την οποία το ίδιο το υπουργείο ευαγγελίζεται.
Είμαστε μαθητές εργαζόμενοι, όπου πραγματικές ανάγκες, μας ανάγκασαν να διακόψουμε τις εγκύκλιες σπουδές μας σε μικρότερη ηλικία, και ενήλικες πια, εργαζόμενοι και συχνά και γονείς, αναζητούμε τη δικιά μας ευκαιρία για συνέχιση των σπουδών μας για να βελτιώσουμε την προσωπική και κοινωνική μας υπόσταση.
Μέχρι, πριν το νέο νομοσχέδιο, ορθά ο νόμος, λαμβάνοντας υπόψη τη συνταγματική επιταγή για ισονομία και ευταξία, όριζε 1% επιπλέον θέσεις στα ΑΕΙ από τα Εσπερινά Λύκεια, με βάσεις που διαμορφώνονταν μέσα από πανελλήνιες εξετάσεις μεταξύ των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων.
Τώρα, ποια συνταγματική ισότητα επικαλούμαστε, όταν αναγκαζόμαστε να «αναμετρηθούμε» στις πανελλήνιες εξετάσεις με τους μαθητές των Ημερησίων Λυκείων; Ούτε επαγγελματικές υποχρεώσεις έχουν, ούτε οικογενειακές και επιπλέον διαθέτουν άφθονο χρόνο που τους επιτρέπει να παρακολουθούν και φροντιστηριακά μαθήματα.
Πραγματικά δεν το κατανοούμε, δεν το ασπαζόμαστε και είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας στη μόρφωση.
Είναι ένας πραγματικός φραγμός και μια κεκαλυμμένη τιμωρία για όσους μαθητές δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν στην εφηβική τους ηλικία τη Β/θμια εκπαίδευση.
Γι’ αυτό, λοιπόν, ζητάμε άμεσα την επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση των εργαζόμενων μαθητών των Εσπερινών Λυκείων.
Ζητάμε, επίσης, άμεσα διαβούλευση και ουσιαστικό διάλογο όλων των ζητημάτων που απασχολούν την Εσπερινή Εκπαίδευση στο σύνολό της, με σκοπό να υποστηριχθούν οι Εσπερινές Δομές Εκπαίδευσης και να γίνει πράξη η εξαγγελία της κυβέρνησης για πραγματική υποστήριξη των εργαζομένων που από το προσωπικό τους χρονικό υστέρημα αναζητούν την ελπίδα για να κάνουν τα όνειρα τους πραγματικότητα.”